Jan Baše

Lípa. Přežije český symbol?

"David Rath úplatek nevzal!" řekl David Rath. To se mi ulevilo. Já to věděl od začátku: Rath je poctivec každým coulem a pouze pracoval pro blaho svojí strany. A jsem rád, že mi teď osobně potvrdil, že jsem měl pravdu.Mám ale mnohem větší starost, jde o lípu nedaleko metra Strašnická...

5.6.2012 v 22:22 | Karma: 14,62 | Přečteno: 903x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Seriál o Trojmezí pokračuje

Ano, můj seriál informující o území jménem Trojmezí pokračuje. Minule to vypadalo velice nadějně, změnu územního plánu mělo již pouze ztrvdit svým hlasování zastupitelstvo Hlavního města Prahy. Stalo se tak?

12.4.2011 v 23:18 | Karma: 7,28 | Přečteno: 1746x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Máte raději minarety nebo pravoslavné kostely?

Přestavte si, že sto metrů od vašeho bydliště bude stát nová budova. A nebude to nějaký bytový komplex, ani kanceláře či průmyslová stavba, ale objekt sloužící duchovnímu účelu...

15.3.2010 v 22:26 | Karma: 15,67 | Přečteno: 1963x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Bytů je dost, ale stavět se musí

Nedávno mě upoutala zpráva, že lidé odříkávají nákupy luxusních bytů a raději nechají propadnou až dvoumilionovou zálohu, než aby "do toho šli". Zajímavé... Spousta hotových developerských projektů tím pádem zůstává poloprázdných a makléři se je snaží prodat i pomocí všech možných i nemožných "bonusů".

12.3.2010 v 22:34 | Karma: 9,05 | Přečteno: 1132x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Do 9.12.2009

Tento text vlastně navazuje na můj poslední příspěvek o návrhu změn v územním plánu hlavního města Prahy ( http://janbase.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=108942 ). Teď už jde ale o konkrétní případ...

15.11.2009 v 19:36 | Karma: 7,63 | Přečteno: 1493x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Máte připomínky k návrhu územního plánu Prahy?

Zajímá vás, co se chystá ve vašem nejbližším okolí? Nebo se chcete jen podívat, jak je definovaná plocha, kolem které dennodenně chodíte? Pak se podívejte na návrh nového konceptu územního plánu Prahy...

3.11.2009 v 7:22 | Karma: 7,34 | Přečteno: 2277x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Pro občany Prahy 10

Žijete na Praze 10 a zajímáte se o dění ve vašem okolí? Chcete se na něco zeptat některého zastupitele či snad přímo starosty Vladislava Lipovského? Máte čas ve čtvrtek 24.9.2009 v 13 hodin? Pak nechte všeho a zapište si to do svého diáře...

19.9.2009 v 15:50 | Karma: 5,84 | Přečteno: 964x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Teď budete proti, když se na tom dělá 5 let?

Není to tak dávno, co jsem psal o tom, jak se dá dobře zbohatnout na změně územního plánu. Stačí jen mít trochu trpělivosti, nějaký ten počáteční kapitál, přístup k informacím a k úřadu. Co se týká úředníků, těm stačí místo kapitálu mít na to pouze žaludek. (viz. http://janbase.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=93294&bk=12464 ) Dnes bych chtěl na příkladu "Trojmezí" (tj. zelené oblasti Prahy 10, která je v ohrožení zastavění) ukázat, jak může pracovat zastupitelstvo. Možná, že bydlíte zrovna jinde než v Praze, ale víte, jak pracují vámi volení zástupci???

25.8.2009 v 18:20 | Karma: 13,14 | Přečteno: 1719x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Jak získat v Praze plochu na zastavění?

Tohle jsou moje úvahy poté, co jsem si přečetl v zpravodaji Prahy 10 článek Miloše Mrkvičky nazvaný "Trojmezí a nový územní plán". Článek je psaný velmi volně, jemně a bez emocí, nicméně ve mně to přesto vzkypělo: copak je to vážně tak jednoduché?!

17.7.2009 v 15:50 | Karma: 32,24 | Přečteno: 4366x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Jan Baše

Kostel za park

Pokračuji v informování o tom, jak se vyvíjí situaci s plánovaným postavením kostelu pravoslavné církve na místě parku. Ten se nachází v Praze 10 mezi ulicemi Ruská, Nad Primaskou a Pod Rapidem a je díky pražským zastupitelům, kteří 24.1.2008 schválili změnu územního plánu, v ohrožení.

1.2.2008 v 22:06 | Karma: 12,22 | Přečteno: 1659x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Koho že to příště ne!budu volit?

Expres, 25.1.2008: "Na místě parku v Ruské ulici zřejmě vznikne humanitární a duchovní středisko pravoslavné církve. Pražští zastupitelé včera souhlasili s tím, aby k tomu magistrát zpracoval návrh územního plánu. Proti záměru se postavila místní Strana zelených. Její protestní petici podepsala tisícovka obyvatel. Zastupitelé ale návrh změny územního plánu v místě parku stejně schválili." zdroj ČTK

25.1.2008 v 23:48 | Karma: 13,46 | Přečteno: 1899x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Petice

Podepsal jsem petici. Tedy, nejen já, ale možná i půlka našeho domu. Nechceme místo parku žádný kostel ani centrum pro ekologii! Díky petici jsem se to vlastně i dozvěděl, jinak bych asi jednoho dne jenom koukal, jak tam roste plot, kterým si stavební firma zabírá "svůj" prostor...

20.1.2008 v 19:49 | Karma: 14,06 | Přečteno: 2157x | Diskuse| Společnost