Úvahy vážnější povahy

Jan Baše

Jen pár slov...

V perexu musí být napsáno alespoň 99 znaků. Ve skutečnosti stačí také jen pár vět, které vyjádří víc, než mnohé tlusté knihy...

2.9.2016 v 17:02 | Karma článku: 14.70 | Přečteno: 194 | Diskuse

Jan Baše

Jak má v těchto dnes vypadat české okno?

Zrovna když jsem se vracel ze schůzky, kde se mluvilo i o pojmech jako vlastenectví, národní hrdost a podobně, procházel jsem kolem okna, které nemohlo nechalo nikoho kolem jdoucího na pochybách...

11.5.2015 v 18:10 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 430 | Diskuse

Jan Baše

Osobní odpovědnost lidí z bulváru aneb i autor má jméno!

Co to je za lidi, kteří se živí bulvárem? Které baví psát špínu dnem a nocí? Jsou to morálně zkažení lidé, kteří nenašli lepší práci a zvykli si na dobré peníze? Nebo hyeny (promiňte mi to, prosím, zvířátka milá), které se přiživují na bolesti, neštěstí a ubohosti lidí? Vážně by mě to zajímalo...

30.4.2014 v 5:52 | Karma článku: 34.44 | Přečteno: 4872 | Diskuse

Jan Baše

Hirošima - největší zločin proti lidskosti

Dnes jsem se podíval na dokument „Hirošima – den poté“ na ČT2. Již jsem jej viděl, ale i v tomto případě platí: opakování - matka moudrosti. A zřejmě až dnes jsem si uvědomil, jak svržení atomové bomby na Hirošimu správně pojmenovat...

29.7.2013 v 23:00 | Karma článku: 14.98 | Přečteno: 1149 | Diskuse

Jan Baše

"Komunál je přeci jenom komunál"

To před časem prohlašovala v rozhovoru na Radiožurnálu kandidátka na primátora Prahy, Markéta Reedová, když mluvila o jednom ze svých soupeřů, panu Tůmovi. Naznačovala tím, že pan Tůma má na víc než ucházet se o takovýto post, který přeci jen je prostě "jenom v komunální politice". Nechci se zamýšlet nad tím, komu náleží ucházet se o jaké funkce, ale spíše mě zaujala samotná myšlenka, proč slovo komunální už samo o sobě znamená něco jako "nic moc"...

25.9.2010 v 22:48 | Karma článku: 9.50 | Přečteno: 1478 | Diskuse

Jan Baše

Státní zaměstnanci versus krize

Nesouvislé zamyšlení nad tím, kdo má málo peněz, komu se může vzít a kdo si vlastně co zaslouží. A kolik kdo vlastně opravdu potřebuje, aby měl dost...

2.9.2010 v 18:22 | Karma článku: 17.34 | Přečteno: 1670 | Diskuse

Jan Baše

Potkal jsem prostitutku?!

Bylo to 22. dubna, někdy před čtvrtou hodinou odpolední, v Praze, nedaleko Zborova. Vystoupila ze stejné tramvaje, jako já a než zabočila a přešla silnici, tak jsem jí zaregistroval. A aby ne...

23.4.2009 v 16:57 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 2014 | Diskuse

Jan Baše

Zastřelili Kočku

No ano, zastřelili pana Kočku mladšího. Ví to snad každý od deseti let výše. Do té doby, než jej zastřelili, tak jsem o tom člověku ani neslyšel. Ano, asi jsem mírně zaostalý, protože dnes byl jeho pohřeb a co to? Na pohřeb přišlo asi tisíc lidí, samá celebrita, dokonce i záchranná služba musela zasahovat. Průvod zastavil dopravu na Břevnově... Zemřel to snad nějaký český velikán, že se kolem toho tropí taková velkolepá show?!

23.10.2008 v 9:21 | Karma článku: 23.52 | Přečteno: 1477 | Diskuse

Jan Baše

Vánoční zamyšlení nad vykoupením

Tak tu máme zase ony vánoční svátky. Narození Ježíše jistě stojí za to, abychom si tuto událost připomínali. Nebo si snad říkáte, že je to jen taková pěkná tradice, která se nám trochu vymkla z rukou?

24.12.2007 v 1:22 | Karma článku: 20.42 | Přečteno: 2862 | Diskuse

Jan Baše

Není karma jako karma

Něco jako krátké zamyšlení nad tím, jak měníme význam slov.

8.12.2007 v 17:09 | Karma článku: 13.71 | Přečteno: 1597 | Diskuse

Jan Baše

"Peníze ještě nikoho neudělaly bohatým"

Toť pravil Seneca mladší. Teoreticky s tím - možná po krátké úvaze - bude souhlasit asi skoro každý. Jenže teorie a "souhlasení" je jedna věc, ale praxe a skutečný život jest věcí druhou a zároveň tou podstatnou.

24.11.2007 v 19:08 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 1448 | Diskuse

Jan Baše

Proč lidé tolik věří médiím?!

Není to až tak nepodstatná otázka, jak by se na první pohled zdálo. Ač každý hrdě prohlašuje, že si na věci dělá „svůj“ názor, nelze opomenout fakt, že toto „naše“ stanovisko bývá víceméně směsicí informací, které k nám přišly odněkud zvenčí a nám se zalíbily.

24.10.2007 v 22:43 | Karma článku: 21.30 | Přečteno: 2146 |

Jan Baše

Chcete změnit svět?

Změňte nejdříve sebe!

22.10.2007 v 22:48 | Karma článku: 10.37 | Přečteno: 908 |