Jan Baše

Od Prešova vietor vjeje…

Po dlouhé době na Slovensku. A jelikož jsem člověk dobrého srdce, hned se „to na mě pověsilo“ i v této devizové cizině a já byl o zážitek bohatší. Protože co po vás může chtít člověk na ulici, když vás osloví? To nevymyslíte...

19.6.2018 v 18:29 | Karma: 14,95 | Přečteno: 684x | Diskuse| Cestování

Jan Baše

Jak funguje kontrolní výbor zastupitelstva Prahy 10?

Dojmy prostého občana z jednání kontrolního výboru zastupitelstva 13. 9. 2017, které se sešlo po téměř po 3 měsících prázdnin...

16.9.2017 v 12:20 | Karma: 11,88 | Přečteno: 606x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Jan Baše

S rakem do Rakovníka

Čekali jsme děťátko. Zda to bude holčička nebo kluk jsme si nechali jako překvapení. Velmi pravděpodobné bylo jen to, že se narodí ve znamení Raka. A jedna z našich stěžejních otázek byla: kde porodíme tentokrát?

13.7.2016 v 7:04 | Karma: 23,73 | Přečteno: 1133x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Jan Baše

Zbraslav - hlasování participace právě probíhá - do pátku 18.3.

Po Praze 10 nastalo rozdělování části městského rozpočtu mezi návrhy občanů i na Zbraslavi. Tady se nerozhoduje o 10 milionech, ale o 600.000,-Kč.

16.3.2016 v 11:14 | Karma: 5,95 | Přečteno: 151x | Diskuse| Občanské aktivity

Jan Baše

Jak dlouho ještě přežije BLOG?

Před dvěma měsíci, 11. ledna 2016, mi přišel email, v kterém jsem byl upozorněn na to, že blog na www.denik.cz ukončí příští den provoz, a to doslova "kvůli nezájmu uživatelů"...

10.3.2016 v 18:47 | Karma: 14,04 | Přečteno: 518x | Diskuse| Média

Jan Baše

Jaké pěkné ceny dostanete za podporu?

Navazuji na svůj včerejší blog a tentokrát bych chtěl zmínit to, jaké zajímavé ceny dostanete za podporu unikátního projektu, který je na Praze 10 (nebo v celé Praze?) zcela ojedinělý. Dle výše svého daru se stupňuje i exklusivita dárku, kterým se koalice VLASTA snaží - a nutno říci úspěšně - přilákat své příznivce...

1.4.2015 v 19:42 | Karma: 6,73 | Přečteno: 515x | Diskuse| Ostatní

Jan Baše

Musím pochválit JYSK

Častěji se člověk rozhořčí, než by si dal práci s pochvalou. Proto chci ocenit myslím vcelku ojedinělý přístup k zákazníkovi tímto krátký blogem... Aneb reklamace na jeden telefon. Nic jsem nikam nevozil, nic jsem neukazoval, nic jsem nepodepisoval!

16.3.2015 v 21:26 | Karma: 18,89 | Přečteno: 1619x | Diskuse| Ostatní

Jan Baše

Zítra začíná Jaro?

Jsme tím do jisté míry již poznamenaní všichni: výlohy obchodů mnohdy začínají zářit vánočními stromečky již od října a vše se snaží - převážně z obchodních důvodů - protáhnout a prodloužit. Ale když se pořádá cyklus přednášek, besed apod., které začínají v únoru a končí v květnu, tak již to má určitou logiku, pokud tento celek nazveme Jarem...

6.2.2015 v 16:30 | Karma: 5,57 | Přečteno: 329x | Diskuse| Kultura

Jan Baše

Může být senátorka Mgr. Cabrnochová (SZ) uvolněná?

Je řeč o uvolněné, tzn. placené funkci radní na Praze 10. Prý může, ba snad přímo musí. Kdyby dělala jen senátorku, tak by neměla správné propojení s „běžným životem“. Přečtěte si doslovné vysvětlení...

5.12.2014 v 21:46 | Karma: 15,80 | Přečteno: 475x | Diskuse| Politika

Jan Baše

Neztratili jste SPZku?

Dnes ráno jsem našel pražskou SPZ, nehledáte ji? A pokud byste hledali, víte kam se podívat?

15.10.2014 v 9:24 | Karma: 8,83 | Přečteno: 700x | Diskuse| Cestování

Jan Baše

Power steering malfunction

Tak tato hláška na mě vybafla na palubní desce poté, co jsem se pokusil ráno nastartovat svůj vůz. Nutno podotknout, že pokusil marně. Zkusil jsem to ještě jednou nebo dvakrát a šel se poradit s netem, co to jako může být a co to můj ňuník na mě dneska zkouší...

28.9.2014 v 12:10 | Karma: 9,68 | Přečteno: 3335x | Diskuse| Cestování

Jan Baše

Souboj pražských "S" aneb už zase tady táhli!

Dobytek se vodí na porážku, ten v tom bývá zcela nedobrovolně. Ovšem fanoučci Sparty - již pravidelně - bývají voděni na stadion Slávie pod policejní ochranou, aby snad na ten stadion vůbec trefili...

27.9.2014 v 19:55 | Karma: 13,04 | Přečteno: 648x | Diskuse| Sport

Jan Baše

Kdo je nejlepší řečník ODS?

Za tuto otázku by se mělo zřejmě dopsat „v tuto chvíli“, protože vzhledem k migraci členů strany k jiným (zatím) méně závadným hnutím či stranám, to již zítra nemusí platit.

28.8.2014 v 15:00 | Karma: 8,37 | Přečteno: 593x | Diskuse| Politika

Jan Baše

Nejlepší makový závin - něco pro sladomily

Máte také rádi mák a makový závin? Pak mám jedno doporučení - momentálně absolutně nejlepšího závinu na trhu.

12.8.2014 v 22:12 | Karma: 7,62 | Přečteno: 1438x | Diskuse| Ostatní

Jan Baše

Je horší opilý Rus, proruští separatisté či ukrajinští nešikové?

Nějak nás poslední dobou pořád pronásledují slova resp. přídavná jména "ruské" a "ukrajinské". O mě se o víkendu "otřel" velmi osobně a nepříjemně naznámý ukrajinský Fittipaldi...

21.7.2014 v 19:10 | Karma: 13,97 | Přečteno: 740x | Diskuse| Fotoblogy

Jan Baše

Plechovka versus láhev

Pijete v těchto horkých dnech rádi nápoje z plechovek? Já tedy rozhodně ne. A můj přirozený odpor podpořily další informace, které jsem se postupně dozvěděl...

20.7.2014 v 23:45 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Kradl, ujížděl, naboural, vypadl okénkem a pak letěl vrtulníkem

Vraceli jsme se v neděli večer do Prahy a kousek za Mělníkem před sebou vidím blikající policejní auto. Bylo postavené krásně napříč, jak v amerických filmech, stáli u něj policajti a jeden z nich mi ukazoval, že mám zahnout na vedlejší silnici a jet jinudy: zjevně objet něco, co se stalo na této silnici kousek dál...

11.7.2014 v 17:42 | Karma: 33,28 | Přečteno: 1312x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Hliník se neodstěhoval do Humpolce

Ano, je to tak. Nikam se neodstěhoval, protože je stále s námi, v nás a kolem nás. Je všude, i když mnohdy v podobě slitin. A přesto, že jeho výroba je vcelku složitá, tak jej povětšině vyhazujeme rovnou do směsného odpadu. Není to škoda?

19.6.2014 v 18:39 | Karma: 12,51 | Přečteno: 770x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Zajímavý vzkaz Ing. Richtera panu Ing. Uhlířovi

Začátek pokračování posledního přerušeného zasedání zastupitelstva Praha 10 bylo velmi zajímavé a napínavé. Nejen že ze začátku došlu k znovuzařazení bodu o řešení nové radnice, ale děly se i jiné věci!

13.3.2014 v 18:41 | Karma: 8,39 | Přečteno: 609x | Diskuse| Politika

Jan Baše

Jak jsme vydržovali lékárny v roce 2013

Sledovat rodinný rozpočet je zajímavá záležitost. Samozřejmě, pokud to nějak vychází, tak to člověk dvakrát řešit nemusí, ale i tak - není nad to si udělat přehled. Takže zde je moje rekapitulace z oblasti farmacie...

7.3.2014 v 17:27 | Karma: 12,76 | Přečteno: 1294x | Diskuse| Ekonomika

Jan Baše

Jak hlasovali 24. 2. 2014 zastupitelé o variantách "nové radnice"?

Máte přehled, kolik máte zastupitelů? Já to donedávna nevěděl. Ale díky chování radnice Prahy 10 to již vím a sledování zasedání našich zastupitelů se mi stalo koníčkem. Je to lepší, než sledovat "sebedokonalejší" seriály jako jsou Ulice či Růžové zahrady. Má to totiž i dramatický prvek tragédie - jde o skutečné vykonavatele moci a jejich rozhodování určuje všechny důležité milníky v hospodaření městské části.

4.3.2014 v 17:30 | Karma: 7,33 | Přečteno: 401x | Diskuse| Politika

Jan Baše

Ing. Milan Richter vysvětluje, jak má rád sportovce...

... a nemá vůbec rád TOP09. Emotivní a procítěný příspěvek nejlepšího řečníka Prahy 10, ještě nedávno místostarosty Richtera (ODS), k podpoře sportovců - původně bod č.5 z 21. zasedání zastupitelstva.

26.2.2014 v 6:00 | Karma: 7,58 | Přečteno: 560x | Diskuse| Politika

Jan Baše

Zdarma - kdy jindy, než před Vánoci?

Vánoce jsou již opravdu blízko a tak to přišlo i na mě: začal jsem přemýšlet, komu a jak bych pomohl, udělal radost či jinak se osobně přičinil, aby ten svět byl o trochu teplejší a příjemnější...

17.12.2013 v 18:28 | Karma: 9,65 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Nechcete umřít na černý kašel!? Honem se běžte naočkovat!

Zahlédl jsem další mediální kampaň, která nás chce vyburcovat z našich gaučů postavených proti televizi a nahnat nás "nechat si píchnout včeličku". Nejprve to bylo připomenutí blížících se chřipek a nyní tu je varování před rekordně rozšířeným černým kašlem!

5.11.2013 v 23:01 | Karma: 16,73 | Přečteno: 1080x | Diskuse| Společnost

Jan Baše

Že by další podraz z EU? Tentokrát s osivy?

Koho dnes, v předvolební době, zajímá tak obyčejně znějící zemědělské slovo jako "osiva"? Geneticky modifikované potraviny už každý zná, tak co dělat poplach, viďte? Koho by ale přeci jen zajímalo, co jíme a jaké plány s námi mají, nechť se na to podívá...

22.10.2013 v 18:46 | Karma: 13,45 | Přečteno: 804x | Diskuse| Společnost